اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

پیگیری سوژه مردم: وضعیت اسفناک مسکن مهر کردکوی

فارس من| وعده امیدبخش فرماندار کردکوی برای حل مشکل فاضلاب مسکن مهر/ رسیدگی به پرونده این واحدهای مسکونی توسط دادستان

فرماندار کردکوی درباره حل مشکل فاضلاب ساختمان مسکن مهر این شهرستان گفت: در شورای برنامه‎ریزی برای جمع‎آوری آب‎های سطحی ساختمان مسکن مهر به شهرداری کردکوی اعتباری تخصیص یافت تا مشکل فاضلاب و آب سطحی آن حل شود.

فارس من| وعده امیدبخش فرماندار کردکوی برای حل مشکل فاضلاب مسکن مهر/ رسیدگی به پرونده این واحدهای مسکونی توسط دادستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ناامیدی مهلک‌ترین سمی است که برای نابودی انگیزه در انسان وجود دارد.

خبرگزاری فارس در روزهای گذشته با گزارشی از وضعیت مسکن مهر کردکوی با عنوان «زیر سایه‌ بی‌توجهی‌ها خانه امید بی‌خانمان‌ها خراب شد/ وقتی وضعیت اسفناک مسکن‌مهر اولویت فرماندار کردکوی نیست» به سراغ اهالی مسکن مهر کردکوی رفت که به گفته یکی از نمایندگان این ساختمان‎ها دیگر حل مشکلات این مجموعه با توجه به اقدامات بی‎شماری که داشتند  محال به نظر می‌رسید.

پس از انتشار گزارش و پرداختن مشکلات مسکن مهر کردکوی از سوی خبرگزاری فارس استان گلستان، جمعی از شهروندان در سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را پیگیری می‌‫کند موضوع مسکن مهر کردکوی را مطرح کردند و ضمن تشکر از خبرگزاری فارس خواستار تداوم پیگیری‫‌ها برای حل مشکلات اهالی این واحدها شدند.

*مسؤولانِ بی‎تفاوت به مشکلات مردم از کرسی مسؤولیت خداحافظی کنند

گرچه انتشار  گزارش وضعیت اسفناک ساکنان مسکن مهر کردکوی سبب شد که برخی مسؤولان نسبت به اقدامات انجام شده و یا انتقاداتشان در مورد این گزارش توضیحاتی ارائه کنند ولی هنوز برخی مدیران مانند اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اداره مسکن و شهرسازی، شهرداری و... نسبت به اقدامات و علت ترک فعل وظایف خود نسبت به ساکنان این واحدهای مسکونی توضیحی ارائه نکردند و این خبرگزاری آماده شنیدن اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این نهادها است و از سویی درخواست مردم  بعد از این پیگیری‌ها این است که مسؤولان ارشد استان نسبت به بی‌تفاوتی برخی از مدیران شهرستانی سکوت نکنند و مسؤولان شایسته‌تر را برای خدمات بهتر به مردم در 40 سالگی انقلاب اسلامی به‌کارگیری کنند.

پیگیری چنین اقداماتی امید را در دل مردم ساکن در مسکن مهر کردکوی زنده کرده و به بار نشستن این اقدامات کام این مردم را در چهلمین سال پیروزی انقلاب شیرین خواهد کرد.

به طور قطع مسؤولان پاسخگو و دلسوز با ارائه چنین گزارشی بی‌تفاوت ننشسته و در مورد اقدامات خود توضیحاتی ارائه می‌کنند.

در راستای این گزارش ابراهیم قدمنان، فرماندار کردکوی ضمن انتقاد به این گزارش به دلیل عدم مصاحبه با فرماندار در مورد اقدامات که پیش از این در مسکن مهر کردکوی انجام شده بود، اظهار کرد: مسکن مهر کردکوی در زمان ما انجام نشده است از طرفی ما به‎عنوان فرد مدعی در مسکن مهر کردکوی حاضر شدیم و به مشکلات آن رسیدگی کردیم.

ابراهیم قدمنان ادامه داد: در آن زمان کل ساختمان مسکن مهر کردکوی تنها دو کنتور برق داشت و مردم از کمبود برق در رنج بودند که طبق هماهنگی با اداره برق همه آنها را از نعمت برق بهره‎مند کردیم.

وی تصریح کرد: در شورای برنامه‎ریزی برای جمع‎آوری آب‎های سطحی ساختمان مسکن مهر به شهرداری کردکوی اعتباری تخصیص یافت تا مشکل فاضلاب و آب سطحی آن حل شود.


*مسکن مهر کردکوی در بافت شهری قرار دارد

فرماندار کردکوی افزود: همچنین با دادستان در ساختمان مسکن مهر حاضر شدیم و مسأله را از طریق مسکن و شهرسازی پیگیر شدیم.

قدمنان در پاسخ به ادعای شهرداری کردکوی مبنی بر اینکه مسکن مهر کردکوی در بافت شهری قرار ندارد، بیان کرد: مسکن مهر کردکوی در بافت شهری قرار دارد و شهرداری کردکوی نیز مکلف است نسبت به وظایف خود در این ساختمان‎ها عمل کند.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا برنامه‎ریزی برای مسکن مهر کردکوی اشتباه بود و کارهای اساسی در آنجا صورت نگرفت، اذعان کرد: متأسفانه جمع‎آوری نادرست فاضلاب موجب می‎شود آب‎های سطحی به فونداسیون‎های موجود در آن مکان سرریز شود که این مسأله دولت را متضرر می‎کند.

فرماندار کردکوی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که برای حل مشکل مسکن مهر کردکوی چه مدت زمانی را اعلام می‎کنید، گفت: مشکل مسکن مهر کردکوی را باید دستگاه‎های ذی‎ربط اعم از مسکن و شهرسازی و اداره‎کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پای کار بیایند و این مشکل را حل کنند.

همچنین دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی در خصوص آخرین وضعیت مسکن مهر کردکوی اظهار کرد: ما در گذشته از مشکل مسکن مهر کردکوی مطلع شده بودیم لذا در یکی از روزها بعد از برگزاری جلسه شورای تأمین از فرماندار کردکوی تقاضا کردم از وضعیت مسکن مهر کردکوی بازدید داشته باشیم که طبق بازدیدی که به اتفاق فرماندار و شهردار کردکوی داشتیم به عینه دیدیم که مسکن این شهر مشکلات بسیاری دارد و روند ساخت واحدها تکمیل نشده است.

رمضان جمشیدی با بیان اینکه ساکنان مسکن مهر کردکوی به‎ویژه جانبازان ساکن در آن واحدها به‎دلیل فقدان آسانسور مشکل داشتند، افزود: نحوه دفع نامناسب فاضلاب مشکل دیگر اهالی مسکن مهر کردکوی است، متأسفانه فاضلاب احداث شده توسط پیمانکار کفایت ساختمان‎ها و سکنه را نمی‎داد و به چاله پایین‎دست و فونداسیون‎هایی که بنیاد مسکن برای اجرای پروژه‎های خود ایجاد کرده بود سرازیر می‎شود.

وی ادامه داد: با توجه به این مشکل با بنیاد مسکن و اداره مسکن و شهرسازی در خصوص کیفیت اقدام انجام‎شده در مسکن مهر کردکوی، تعیین پیمانکار و برنامه‎های آنها برای حل این مشکل مکاتباتی داشتیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی اضافه کرد: از طرفی فونداسیون‎های آن مکان که بر اثر فاضلاب در حال آسیب است مربوط به بنیاد مسکن بود که با هزینه بیت‎المال ساخته شد و سرریز فاضلاب به فونداسیون‎هایی که با هزینه میلیون ایجاد شد آسیب وارد می‎کرد که در این خصوص هم تذکراتی به مسکن راه و شهرسازی داده شد و قرار شد این مسأله را پیگیری کنند.

جمشیدی با بیان اینکه در خصوص رفع مشکلات شهروندان ساکن در مسکن مهر کردکوی نیز مکاتباتی را داشتیم و متأسفانه پاسخ آنها قانع‎کننده وکامل نبود، بیان کرد: در حال حاضر منتظر پاسخ اداره مسکن و شهرسازی هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه شهرداری در حیطه وظایف خود برای اهالی مسکن مهر کردکوی و حل مشکل فاضلاب اقدامی نمی‎کند، گفت: فکر می‎کنم مربوط به شهرداری نباشد و پیمانکاری که فاضلاب را احداث می‎کرد باید پاسخگو باشد در عین حال در جریان بازدید به شهردار کردکوی گفتم که مشکل مسکن مهر کردکوی یک معضل شهری قلمداد می‎شود و شهرداری در حد بضاعت و امکانات خود در این قسمت مساعدت کند تا رفع مشکل شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر کردکوی در حال پیگیری است، بیان کرد: ما در دادستانی مکاتبات مربوط به این پرونده را از لحاظ حفظ حقوق عمومی، تهدید علیه بهداشت عمومی و نقض حقوق شهروندان پیگیری خواهیم کرد.

*برخورد با پیمانکار پروژه مسکن مهر کردکوی به‌دلیل کوتاهی و اهمال‎کاری

جمشیدی ابراز کرد: یکی از نکات قابل تأمل در کنار مسکن مهر کردکوی وجود یک واحد دامداری است که از زمان احداث مسکن مهر کردکوی این دامداری وجود داشت و عجیب است که چرا مسؤولان ذی‎ربط در آن زمان برای این مسأله تدبیری نکردند چراکه همجواری سکنه با یک واحد دامداری از لحاظ آلودگی‎های زیست‎محیطی که به همراه دارد در تضاد با زندگی شهرنشینی است.

وی با بیان اینکه ما در تلاش هستیم مشکلات اهالی مسکن مهر کردکوی حل شود و در این راه خویشتن‎داری و همراهی مردم به روند کار کمک می‎کند، افزود: مسؤولان واقف به مشکلات مسکن مهر کردکوی هستند گرچه در گذشته کم‎کاری‎هایی وجود داشت اما در حال حاضر عزم و تلاش مسؤولان حل مشکلات اهالی مسکن مهر کردکوی است.

 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کردکوی با بیان اینکه بر اثر کوتاهی و اهمال‎کاری با پیمانکار این پروژه برخورد می‎شود، تصریح کرد: یکی از مورادی که از مسکن راه و شهرسازی شهرستان استعلام کردیم کیفیت پیمان با پیمانکار، مشخصات و میزان پرداخت حقوق قانونی قرارداد با پیمانکار است.

پیگیری‎های خبرگزاری فارس گلستان در خصوص مشکلات مسکن مهر کردکوی تا انجام اقدامات اثربخش توسط مسؤولان و حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/83015

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول